fbpx

עשו זאת בעצמכם: בניית קיר גבס

זה אולי נשמע מסובך, אבל אם יש לכם ידיים טובות וזמן פנוי, תוכלו לבנות קיר גבס לגמרי בעצמכם. קבלו מדריך שיסביר לכם בדיוק איך.


קירות גבס הופכים פופולריים יותר ויותר. הם זולים, מאפשרים לעצב חללים בשלל סגנונות וגם לא מאוד קשה להתקין אותם לבד. נכון, לרוב מביאים איש מקצוע שיעשה את העבודה, אבל אם הפרויקט שלכם לא מורכב במיוחד, עם תכנון נכון, קצת זמן פנוי ומדריך שיסביר לכם מה עושים, תוכלו להרכיב קיר גבס לגמרי בעצמכם.

בניית השלד

לוחות הגבס מורכבים על שלד עשוי פח או פלדה, שדואג שהם יהיו יציבים. מתחילים בסימון המקום בו יורכב השלד על הרצפה והתקרה. מצמידים פס איטום מעכב בעירה בכל המקומות בהם נפגש שלד הפח עם השלד הנושא (הרצפה, התקרה והקירות). שימו לב שאת המחיצות בונים רק על הרצפה המוגמרת.
קודחים במסלול וברצפה ומחברים בעזרת ברגים ודיבלים ייעודיים את המסלול לרצפה. שומרים על מרחק מקסימלי של 60 ס"מ בין החורים (30 ס"מ בחדרים רטובים). השתדלו לשמור על המסילה בקו ישר עם קו הריצוף, כדי ליצור מראה אסתטי.
בדרך דומה מחברים את הניצבים לקיר. גובה הניצב צריך להיות נמוך ב-1 ס"מ מהתקרה. באותה הדרך מחברים גם את המסלול העליון לתקרה.
עכשיו כשהמסגרת מוכנה, אפשר לעבור לעבודת הרכבת הניצבים שבתוך המסגרת. מרכיבים את הניצבים במרחק מקסימלי של 60 ס"מ זה מזה (40 ס"מ בחדרים רטובים) ודואגים שכולם (פרט לאחד הניצבים שמחובר לקיר) יפנו לאותו כיוון. לא מבריגים עדיין את הניצבים למסלולים.

הרכבת לוחות הגבס בצד אחד

מרכיבים את לוחות הגבס מצד אחד של השלד שבנינו. משתדלים להרכיב אותם שלמים ככל האפשר. אם יש צורך בחיתוך, כדי להתאים למסגרת, הקפידו לחתוך במדויק. דואגים שיישאר מרחק של 1 ס"מ בין החלק התחתון של לוח הגבס לבין הרצפה. כדי שהתוצאה המתקבלת תהיה מישור חלק, דואגים לחבר את הלוחות כך שהחיבור יתבצע פאזה אל פאזה ולוח חתוך אל לוח חתוך. החיבור בין לוחות הגבס לשלד מתבצע באמצעות ברגים ייעודיים, שממוקמים במרחק של כ-25 ס"מ זה מזה. כתוצאה מהחיבור, ייווצרו שקעים קטנים בנקודות החיבור. לאחר סיום ההרכבה נדאג לטפל בשקעים האלה, כדי ליצור משטח חלק.

בידוד וצנרת

לפני שמרכיבים את קירות הגבס בצידו השני של השלד, מטפלים בכל מה שצריך להישאר ביניהם. מרכיבים בידוד אקוסטי או תרמי, לפי הצורך, בעזרת תפסני סרט. מרכיבים את הבידוד בצורה אחידה ומוודאים שחומר הבידוד נכנס גם לתוך הניצבים עצמם.
אם יש צורך בהעברת צנרת בתוך הקיר, מעבירים אותה דרך החורים הקיימים בניצבים בתוך שרוול פלסטיק.
אם בקיר שלכם יש חורים לאביזרי קצה, כמו ברזים או קופסאות חשמל, אוטמים אותם היטב, כדי שלא יפגעו באיטום של הקיר ובאקוסטיקה, ושלא יגרמו לרטיבות.
אם יש צורך בתלייה של אביזרים כבדים, כמו כיור למשל, דואגים להשתמש במתקני תלייה ייעודיים, שמורכבים בצורה שמחלקת את העומס באופן בטיחותי. חפצים קלים תוכלו לתלות אחר כך ישירות על הלוח.

חיבור הלוחות בצד השני וגימור

אחרי שסיימנו עם העבודה שבין שני צידי השלד, אפשר לחבר את לוחות הגבס בצד השני של השלד, בעזרת מברגה וברגים ייעודיים.
ממלאים את התפרים שבין הלוחות ואת השקעים שיצרו הברגים בשפכטל כמו מג'יק בונד סופר של טמבור. על השפכטל מניחים סרט נייר (נייר גבס). מתחילים להניח מלמעלה ומהדקים את הנייר בהדרגה כלפי מטה, לכל אורך התפר. השפכטל משמש לנו בעצם כדבק לנייר. מצמידים היטב את הנייר לשפכטל, ובסיום מסירים שאריות של שפכטל בעדינות. אחרי שהשכבה הראשונה מתייבשת, מורחים שכבת שפכטל נוספת על גבי התפרים וראשי הברגים. לאחר ייבוש מלא מחליקים את פני השטח בעזרת נייר שיוף, מנקים היטב את הקיר וצובעים אותו בצבע הנבחר.

יש לכם עוד שאלות לגבי בניית קיר הגבס? מוזמנים ליצור קשר עם מוקד המומחים שלנו  6477*.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת