fbpx

פלא שנקרא גלגל הצבעים

גם אם אתם לא אמנים או מעצבים, רוב הסיכויים שאתם מוצאים את עצמכם לא מעט פעמים בסיטואציה בה אתם צריכים לבחור צבעים או לשלב גוונים שונים. סתם לדוגמה, בבוקר כשאתם מתלבשים, או כשאתם בוחרים צבעים לבית החדש, צבע משחק תפקיד מרכזי בחיים שלנו. גם אם בצורה לא מודעת, צבעים משפיעים על התחושות הפיזיות והנפשיות שלנו. הם יכולים לעורר ולהמריץ אותנו, אבל גם להרגיע ולהשרות נינוחות. הם מושכים ומפתים אבל גם מזהירים ומאיימים. התיאוריות שמרכיבות את העולם המרתק והעשיר של הצבע יכולות למלא אינספור ספרים ומאמרים.


בכתבה שלפניכם נסביר על קצה המברשת את העקרונות הבסיסיים של עולם הצבע והתאמת גוונים כדי שבפעם הבאה שתעמדו מול מניפת הגוונים שלנו, או מול ארון הבגדים שלכם, לא תתבלבלו. כעת, לפני שנצלול לאומנות שילוב הגוונים, מעט היסטוריה.

shutterstock_717786094-1-1.jpg

גוונים חמים / גוונים קרים

אם תעבירו קו דמיוני דרך המרכז של כל גלגל צבעים תחלקו אותו ל-2 משפחות: גוונים חמים מול גוונים קרים. 

הגוונים החמים, כמו שבטח ניחשתם, מעלים אסוציאציות לאקלים חם, לזריחת השמש ואור יום. למשפחה הזאת שייכים הצהוב, האדום, הכתום והחום. הם מעודדים אקטיביות, ממריצים ויוצרים אווירה חמימה וביתית. הצבעים החמים בולטים ויש להם אפקט "מקרב", לכן נהוג להשתמש בהם כשרוצים להפוך חלל גדול לחמים ואינטימי יותר. 

לגוונים הקרים, כחול ירוק וסגול, יש אפקט של התרחקות או התכנסות פנימה, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת כשרוצים "להגדיל" חדר קטן ולהפוך אותו למרווח יותר. הם מקושרים אצלנו במוח למזג אוויר חורפי, שעות דמדומים ולתחושת אפלוליות ונחשבים למרגיעים ושלווים. 

החלוקה לגוונים חמים או קרים היא סכמטית ויחסית. הגוון של האדום איתו אתם צובעים את הסלון יכול להיות גם חם וגם קר, תלוי באיזה צד של צבע היסוד על פני גלגל הצבעים הוא נמצא. לדוגמה, גווני אדום עם נטייה לכתום נחשבים חמים יותר, בעוד גווני אדום עם נטייה לסגול נחשבים קרירים יותר. 

הרמוניה של צבעים: בחירת גוונים נכונה 

אחרי שהבנתם את החלוקה המקובלת של גלגל הצבעים, זה הזמן להבין איך להפוך את ההבנה התיאורטית ליתרון מעשי שיעזור לכם כשאתם מעצבים חלל וצריכים לבחור מערך גוונים (Color Scheme):

אלה הם 3 מערכי הגוונים הפופולריים ביותר וקיימים כמובן מערכים נוספים. בעזרת גלגל הצבעים והבנה בסיסית של היחסים בין הגוונים שעליו, תוכלו ליצור שילובי צבע מיוחדים שיספרו את הסיפור של כל חלל בצורה מעניינת ומיוחדת. 

אם הגעתם עד כאן והבנתם שאתם חייבים עזרה מקצועית בבחירת הגוון לעיצוב הבית שלכם, אתם מוזמנים להשאיר פרטים כאן לקביעת פגישת ייעוץ צבע עד הבית


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת