fbpx

צבעים אצלכם בבית: איך הם משפיעים על מצב הרוח

שימוש בצבע הנכון יכול להחיות חדר משעמם או להרגיע חדר עמוס ומלא פריטים. הכנו עבורכם מדריך מפורט, שיסביר לכם באיזה צבע להשתמש, כדי להשרות בחדר בדיוק את האווירה שאתם רוצים.


לצבעים שסביבנו יש השפעה מיידית על התחושות שלנו, והם משקפים במידה רבה את האישיות שלנו. גם אם אתם לא יושבים בסלון ומהרהרים בגוון של הקיר, הוא משפיע על האווירה בחדר ועל התת-מודע שלכם. גוונים שונים משפיעים על אנשים בדרכים שונות. הדרכים האלה תלויות בגיל שלכם, במגדר, ברקע התרבותי שלכם וגם באקלים שאתם חיים בו. אבל לקבוצות צבעים מסוימות יש השפעה דומה על רוב האנשים, ולכן חשוב לדעת מה האווירה שכל צבע מביא איתו, כשמתחילים לתכנן עיצוב של חלל מסוים. כדי לעזור לכם, הכנו עבורכם מדריך צבעים, שיסביר לכם בדיוק באיזה צבע כדאי להשתמש, כדי ליהנות מהאווירה המבוקשת בחדר.

גוונים קרים – לאווירה רגועה ושלווה

גוונים קרים, כמו כחול, ירוק וסגול, הם גוונים שמביאים איתם רוגע ושלווה. אם תהיתם פעם למה מדי הרופאים הם בגווני ירוק וכחול, זו בדיוק הסיבה. כדאי להשתמש בגוונים האלה בחללים בהם אתם זקוקים לשקט ושלווה, כמו באמבטיה או בחדר השינה.

כחול – חשבתם כחול, חשבתם שמיים וים. דמיינו את עצמכם על שפת הים ביום חמים. כבר מרגישים שלווים ורגועים יותר? זו בדיוק התחושה שמביא איתו הכחול אליכם הביתה. פחות לחץ ומתח, יותר רוגע ושקט. גוונים כחולים יכולים להשפיע עליכם פיזית, עד כדי האטת הדופק והורדת לחץ הדם. כחול עמוק בחדר השינה יעניק לכם לילות שקטים יותר ושינה עמוקה וטובה. אם אתם אנשי לילה, קחו בחשבון שכחול בחדר השינה עלול להקשות עליכם עוד יותר את ההתעוררות בבוקר. כדי לא לקבל מראה של חדר קריר מדי, אם הכחול הוא הצבע הראשי של החלל שלכם, אזנו אותו עם פריטים משלימים בגוונים חמים.

ירוק – ירוק לוקח אותנו ישר ללב ליבו של הטבע. צמיחה ורעננות לצד רוגע ונינוחות. הוא משלב את השלווה של הכחול לצד השמחה של הצהוב, ולכן גוונים ירוקים משדרים הרמוניה ואיזון ועוזרים להפיג מתחים ולהרגיע. הוא מוסיף לחדר גוון כפרי וטבעי, ויש בו מספיק חמימות, כדי ליצור אווירה נעימה ואינטימית. האווירה ההרמונית שהוא יוצר מתאימה לחדרי ישיבות ומשרדים, והוא מתאים גם למטבח, לסלון או לחדר המשפחה. כדאי להימנע מירוק בחללים בהם נדרשת פעילות רבה ואינטנסיבית. כמו בטבע, שמשלב את הירוק עם שלל גוונים של פרחים או פירות, אזנו גם אתם את החלל הירוק עם גוונים חמימים.

 

טורקיז – יש בו קצת מהירוק וקצת מהכחול. הוא מרגיש רענן וצלול, ממש כמו חוף ים אקזוטי בתאילנד או במלדיביים. הוא מביא איתו אווירה של התחדשות וניקיון, וגם הוא נחשב לגוון מרגיע. טורקיז הוא גוון צעיר ומודרני, והוא משתלב נהדר עם גוונים של לבן, כחול וירוק. האופי המרגיע שלו, כבן למשפחת הירוקים-כחולים, לצד התחושה המרעננת ומחדשת שהוא מביא איתו, הופכים אותו למתאים במיוחד לחדרי אמבטיה.

 

סגול – הוא משדר קסם ומיסתורין לצד תחכום ואלגנטיות. סגול הוא הצבע של העין השלישית, שמחברת אותנו לרוחניות. גוונים סגולים מתקשרים אצלנו לאינטואיציה, למחשבות ולתובנות. הוא צבע דרמטי, עמוק ועשיר, ואפילו מעט ממנו (נסו למשל כריות בגוון סגול עמוק) יכול ליצור שינוי גדול בחלל. גוונים בהירים של סגול משרים אווירה שלווה ומתאימים במיוחד לחדרי שינה. לגוונים כהים של סגול יש השפעה רבה ועזה על מראה החדר, וכדאי להשתמש בהם כצבע משני, שמעניק תחכום ועומק לחדר. מכיוון שהוא מקושר עם חולמנות ומחשבות, רצוי להימנע מסגול בחדרים שדורשים פעילות רבה, כמו במטבח למשל.

גוונים חמים – לאווירה ממריצה ומלאת אנרגיה

בעוד הגוונים הקרים מרגיעים ומשרים שלווה, הגוונים החמים מעניקים לחלל אנרגיה וממלאים אותו בחום. אם הגוונים הקרים התאימו לחדרים השקטים של הבית, כמו חדר השינה או האמבטיה, הגוונים החמים מתאימים לחללים המשותפים, שבדרך כלל נמצאים בלב הבית, ובהם מתרכזת רוב הפעילות היומיומית.

צהוב – מביא איתו את השמחה והאור של השמש. הוא מסמל אופטימיות וחיוביות ונחשב לגוון ממריץ ומעורר. בזכות האנרגיות שהוא מכניס לבית, הוא מתאים לחדרים מלאי פעילות, כמו המטבח ופינת האוכל. צהוב מתקשר גם לחשיבה ואינטלקט, ולכן יכול להתאים במשרדים או בחדרי עבודה. צהוב דומיננטי מדי בחלל עלול לגרום ליתר חשיבה, לאי שקט ולעצבנות. חשוב להשתמש בו במינון נכון ולאזן אותו מעט עם גוונים קרירים ומרגיעים.

 

כתום – בדומה לצהוב, גם כתום הוא גוון של אנרגיה ושמחה. הוא מעודד יצירתיות ויוצר אווירת עשייה, מלאה בתנועה וריגוש. הוא גוון שמתאים למטבחים ופינות אוכל וגם לחללים משותפים אחרים, כמו הסלון או חדר המשחקים. רצוי להימנע מכתום בחדרי שינה או חדרי עבודה, כדי לא להשרות בהם אווירה תוססת מדי. אם אתם טיפוסים לחוצים שמתעצבנים בקלות, כדאי לשקול לבחור בגוונים אחרים, מרגיעים יותר. נוכחות רבה של כתום עלולה רק להעמיק את הצד הזה באישיות שלכם.

 

אדום – צבע של חום ולהט, מעורר ומלא אנרגיה. אדום יכול להשפיע עלינו פיזית – הוא מעלה את חום הגוף, מגביר את זרימת הדם ומאיץ את פעימות הלב. חלל אדום מדי עלול לגרום לתחושה של חרדה ועצבנות או לאווירה עמוסה מדי ומדכאת. אם אתם מתכננים חלל, שהגוון הדומיננטי בו הוא אדום, ודאו שהוא מואר מספיק כדי שלא יגרום לחדר להיראות סגור, חשוך וכבד מדי.

צבעים נייטרלים – לאיזון והרמוניה

אל תתייחסו אליהם כאל משעממים, גוונים נייטרלים יכולים להיראות נפלא, ושילוב שלהם יכול ליצור מראה מתוחכם ומעניין במיוחד. הגוונים הנייטרלים הנפוצים בעיצוב הבית הם אפור, לבן ובז'. אפשר להשתמש בהם כצבע רקע ולשלב פריטים בגוונים נועזים יותר, חמים או קרים. אפשר גם לשלב בין הגוונים הנייטרלים עצמם, כדי ליצור מראה מיוחד. שחור ולבן, למשל, יהפכו את החלל לדרמטי, ושילוב של מספר גוונים לבנים יכול ליצור מראה מתוחכם ועדין.

לבן –לבן מביא איתו רעננות וטוהר, והוא יוצר אווירה של סדר וניקיון. חדר שגם הקירות וגם הרצפה או הרהיטים שלו לבנים, נהנה מאווירה מאווררת ויוצר תחושה של חלל גבוה. עם זאת, שימוש רב מדי בלבן עלול ליצור מראה מרוחק ומשעמם. אם אתם רוצים שהחדר שלכם לא יהיה לבן ומשעמם מדי, אבל גם לא צבעוני מדי, בחרו בלבן כצבע בסיס ושלבו אותו עם פריטי ריהוט ואקססוריז בצבעים שונים.

 

שחור – שחור יכול ליצור מראה אלגנטי ואמיץ במיוחד. הוא אמנם מקושר בעולם המערבי לפסימיות ועצב, אבל במינונים נכונים, הוא יכול להעניק לחדר אווירה דרמטית ומתוחכמת. הוא צבע שמצליח להבליט בקלות אלמנטים שונים בחדר – השתמשו בשחור לפריטי אווירה בחדר עם רקע נייטרלי, והוא כבר יעשה את רוב העבודה בעצמו.

 

אפור – הוא גם שחור וגם לבן, והוא יכול להעניק לחלל גם את המראה הנקי והרענן של הלבן וגם את המראה האלגנטי והמתוחכם של השחור. חלל אפור לחלוטין עלול ליצור תחושה שמרנית מדי, אבל הגוונים האפורים הבהירים והשקטים יותר יכולים לשמש רקע נהדר לגוונים אחרים. האפור לא מושך תשומת לב ומעניק לצבעים דומיננטיים את קדמת הבמה, בעוד הוא שומר על האווירה הכללית בחדר נעימה ולא עמוסה מדי.

 

חום – הצבע של האדמה, שמעניק לנו שורשים ואנרגיה ומעגן אותנו למקום. הוא מורכב משילוב של שלל גוונים, כמו שחור, צהוב, אפור, אדום, ירוק ואפילו סגול, ולכן מתאים במיוחד כצבע נייטרלי, שמסתדר היטב עם גוונים אחרים. הוא מעניק לחלל חמימות ויציבות, ומתאים כבסיס לחדרים שונים. נסו לשלב אותו בחלל כרצפת פרקט או כווילונות בגוון טבעי, כדי ליצור מראה כפרי וחמים.

 

ורוד – אם הוא עשיר בגוונים כחולים, הוא יהיה קר יותר. אם הוא אדמדם, הוא יהיה חם יותר. ורוד הוא צבע של אהבה ורומנטיקה ונחשב לצבע נשי ומרגיע. השתמשו בוורוד כדי ליצור אווירה עדינה ונינוחה בחלל.

רוצים להבין איך לשלב בין הגוונים השונים, כדי לקבל בדיוק את האווירה שאתם רוצים אצלכם בבית? בשביל זה הקמנו את שירות "מעצבים עד הבית" וייעוץ אונליין.

 כשאתם בוחרים צבע וגוון לחדרי הבית, אל תבחנו כל חדר וכל צבע בנפרד, אלא הקפידו לקחת בחשבון גם את התאמת הצבעים למראה הכללי של עיצוב הבית.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת