והרי התחזית: מגמות העיצוב לסתיו/חורף 2015-16

אז החורף הגיע – ועמו תחזית העיצוב לעונה הגשומה כבר כאן. מה צפוי לנו בעונת הצבע הקרובה? שאלנו את האדריכלית ניבה יחיאב, מנהלת תחום האדריכלים בטמבור. בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה הולכת וגוברת של שימוש דומיננטי בגוונים בהירים וקלאסיים. גוונים לבנים בניואנסים של אפור ושמנת יוצרים רקע שקט ומאופק בשפה מונוכרומטית בהירה. לצד השקט הצבעוני, מגמה זו מחזירה את המגע והטקסטורה אל מרכז הבמה. כשיש שקט צבעוני, הדרך להפוך את העיצוב למשמעותי יותר היא להשתמש באותו גוון בטקסטורות שונות, וכך ליצור רבדים שונים בעיצוב.

בשנה הקרובה הגימורים המובילים יהיו בהשראת הבטון החשוף, טקסטורות חרס, גימור סופט טאץ' וברק מט במיוחד.

בטון: הטון החדש של עולם העיצוב
לאוהבי הבטון החשוף, האופנה החמה היא עדיין טוטאל-לוק בטון: מראה כולל של בטון, מהרצפה ועד התקרה. המראה הכולל מסייע לטשטוש הגבולות בין הרצפה לתקרה, ויותר תחושה של חלל גדול יותר, כמעט אינסופי. הדבר נכון לא רק לחללים כמו סלון, מטבח או חדרי שינה – ניתן להשתמש בו גם בחללי הרחצה. ולא חייבים להישאר בגוון האפור של הבטון, בהחלט אפשר לבחור גוונים חמימים יותר של חרס או חול. 

אחרי שיצרתם חלל במראה אחד, אפשר "להקפיץ" בו אלמנטים מיוחדים בצבעים נועזים יותר. הגוונים הנועזים של סתיו/חורף 2015-16 הם כחול מחשמל וכתום אש, ומלווים אותם גוונים ניטרליים ופסטליים יותר של פטרול, טורקיז בהיר, טרקוטה וצהוב-ירוק.

חלק מסך חלקיו
כחלק ממגמת איפוק הולכת וגוברת, הטקסטורות הגסות והמפותלות מתחילות לפנות את מקומן לטובת טקסטורות עדינות מאוד, כמעט חלקות, אבל כאלו שעדיין מורגש בהם החומר: טייחים חלקים וטקסטורות חוליות עדינות במיוחד.

סופר מט
למי שאוהב את הקירות והרהיטים חלקים במיוחד, המגמה העדכנית היא להוריד את הברק. גימורי soft touch וסופר מט, בעלי ברק נמוך במיוחד, מחליפים את הגימורים המבריקים ומעניקים תחושה שקטה יותר.

מכניסים עניין ללבן
כאמור, הגוונים הלבנים והניטרליים ממשיכים להוביל עולם העיצוב. בנג'מין מור, חברת הצבע המובילה בארה"ב, הכריזה על הלבן כגוון השנה ל-2016, "פשוט משום שכל כך הרבה אנשים אוהבים אותו".

כדי להכניס עניין לכל הלבן הזה שמסביב, טמבור הוציאה את סדרת קלאסיקה בהירה – אפקטים דקורטיביים לקירות, שמכניסים לעיצוב טקסטורה ייחודית תוך שהם שומרים על גוון בהיר ויוצרים מראה קלאסי, על-זמני. 

אפקט היוטה יוצר מראה דמוי בד טבעי ואפקט הספארי נותן טקסטורה חולית.

לוגו של חברת טמבור - קישור לעמוד הבית

כניסה למערכת

אין לך עדיין חשבון?
לחצ/י כאן כדי להירשם