לי ברום מציג: רטרוספקטיבה סוריאליסטית בשחור

תעתוע אופטי מפתיע קיבל את פני המבקרים בחנות של המעצב הבריטי הצעיר לי ברום (Lee Broom) - הממוקמת בשכונת שורדיץ׳ הטרנדית במזרח לונדון - במהלך שבוע העיצוב של לונדון שהתקיים בחודש ספטמבר האחרון. תחת השם ON REFLECTION הציג ברום קולקציית קפסולה חדשה שכולה שחורה בהשראת הארט־דקו והבאוהאוס, שכללה בין השאר פמוטי שיש דרמטיים, גופי תאורה פיסוליים, כיסאות מינימליסטיים ואגרטלים בשילוב זכוכית ושיש.

צילומים: יח״צ

במרכז החלל הקים ברום קיר זכוכית שחצה אותו לכל אורכו וגובהו. במבט ראשון הקיר נראה כמו מראה ענקית, שמעברה השני השתקף חדר זהה בתכולתו: כל החפצים השתקפו במהופך, וגם הטקסטים נראו בכתב מראה, אולם מבט מדוקדק יותר גילה שדמות המבקר אינה משתקפת בקיר ורק כך היה אפשר לראות שהמראה אינה אלא קיר זכוכית שקוף, שיוצר תחושה סוריאליסטית ומפתיעה.

 

זו לא הייתה הפעם הראשונה שברום - שהסגנון שלו מאופיין בעיצוב נקי, מינימליסטי, יוקרתי ובצבעים קלאסיים כמו שחור, לבן וזהב - הציג בשנה האחרונה קולקציה בצבע אחד. בשבוע העיצוב שהתקיים בחודש אפריל במילאנו הציג ברום בהאנגר נטוש בתחנת הרכבת של העיר מיצב יוצא דופן: על גבי קרוסלה מסתובבת ועל רקע מחוספס ואורבני הוא הציג כמה מפריטי הריהוט והתאורה שלו מעשר השנים האחרונות כשהם צבועים בלבן.

אם השימוש בצבע הלבן נתפס כתגובה סטרילית לחלל האורבני והנטוש, השימוש בצבע השחור והתעתוע האופטי הדהד את האמן הבריטי אניש קאפור, שרכש בשנה שעברה את זכויות השימוש הבלעדיות בפיגמנט הצבע הנחשב לצבע ״הכי שחור״ שנוצר אי־פעם. הפיגמנט מצליח לבלוע כמעט 100 אחוזים מהאור המוקרן לעברו, וכתוצאה מכך נוצרת אשליה אופטית שבאה לידי ביטוי בכך שחפצים שצבועים בו נראים שטוחים, מכיוון שכתוצאה מכך קשה לעין האנושית להבחין בין אור וצל.

לוגו של חברת טמבור - קישור לעמוד הבית

כניסה למערכת

אין לך עדיין חשבון?
לחצ/י כאן כדי להירשם