משחקים בחצר האחורית

במבט ראשון מגרש הכדורסל בשכונת Duperré בפריז נדמה יותר כמו מגרש משחקים שמי שתכנן אותו השתמש בחומרים מעוררי תודעה וקם בבוקר למחרת עם מצב רוח טוב במיוחד. אולם, זה מה שקורה כשסוכנות העיצוב הפריזאית Ill-Studio ולייבל האופנה הצרפתי Pigalle משתפים פעולה ומגייסים את ענקית האופנה והספורט נייקי שהעניקה חופש יצירה מלא, על מנת לחדש את פניו של מגרש כדורסל הדחוק בין שורת בנייני מגורים ברובע התשיעי של פריז.

צילום: Ill-Studio x Pigalle by Sebastien Michelini

הצבעים השולטים במגרש הם כחול, ורוד, סגול וכתום בוהקים ורוויים, שנראים כאילו יצאו היישר ממשחקי המחשב של שנות ה־80. המשטח משנה את צבעו מכחול בקצוות לוורוד במרכז, והגרדיאנטים מופיעים גם על הקירות הסמוכים בצורות גיאומטריות ישרות, שמתכתבות עם צורת המגרש. אזורי המשחק סומנו בפסים לבנים שתוחמים ומבליטים את האזורים הצבעוניים.

 

״מאז המורשת של יוון ורומא העתיקה, הספורט מייצג רעיון דומיננטי המבטא יופי, והשאיפה האינסופית למודרניות יצרה קשר הדוק בין פונקציונליות לאסתטיקה״, אומרים חברי Ill-Studio, שמאז 2007 פועלים במנעד רחב של תחומים יצירתיים, ביניהם עיצוב, וידאו, צילום, אופנה, מיצבים ועוד. כל זאת תוך שיתף פעולה עם חברות ומותגים בין־לאומיים רבים, ביניהם לואי ויטון, שאנל, נייקי, הרמס, Supreme, הבינאלה של ונציה, האופרה של פריז או הניו יורק טיימס. 

לדבריהם, את ההשראה לעיצוב ולשימוש יוצא הדופן בצבע של הם מצאו במנעד רחב של תקופות היסטוריות, מתקופת האוונגרד של תחילת המאה ה־20 דרך המודרניזם ועד העידן של הקוד הפתוח, במטרה להעניק פרשנות עכשווית לאסתטיקה של משחק הכדורסל באופן ספציפי ושל הפעילות הספורטיבית באופן כללי. ״אנו מבקשים לבחון את הקשר בין ספורט, אמנות ותרבות״, הם מסכמים, ״לבין היותם סמן חברתי־תרבותי רב עוצמה, המבטא את רוח התקופה״.