רשת חנויות המשקפיים Ace & Tate השתמשה בטרצו צבעוני העשוי מפסולת פלסטיק, לעיצוב החנות החדשה שלה באנטוורפן
האם עיצוב אחראי יכול להיות נחשק? עם שאלה זו ניגשה רשת חנויות המשקפיים Ace & Tate לעצב את הסניף החדש שלה באנטוורפן, בלגיה, מתוך החזון להפוך אותה ל״מקדש מיחזור״. לשם כך חברה הרשת – שמאז השקתה בשנת 2013 מונה כיום למעלה מ־50 חנויות בעשר מדינות – לסטארט־אפ ההולנדי Plasticiet, שעוסק בחומרים ברי־קיימא ובמיחזור.
הסטארט־אפ, שנוסד על ידי המעצבים מרטן ואן מידלקופ (Marten van Middelkoop) וג׳וסט דינגמנס (Joost Dingemans), אוסף פסולת פלסטית והופך אותה למשטחים שנראים כמו אבן מסורתית (לדוגמה שיש או גרניט). עבור Ace & Tate הם אספו כמעט 1,000 ק״ג של פלסטיק (פוליאתילן), ויצרו ממנו לוחות עם אפקט טרצו הכוללים שבבים גדולים בצבעי כחול, אדום, כתום וירוק בוהקים.
לוחות הטרצו־פלסטיק מכסים את הקירות, הקשתות, המדפים והדלפקים של החנות, ויוצרים מראה אסתטי עכשווי ויוצא דופן, בהשוואה לחנויות מסביבה. בחלון הראווה הוצבה קופסת פלסטיק שקופה מלאה בשבבים לבנים זעירים של הפלסטיק הממוחזר, מעורבב עם חתיכות צבעוניות גדולות יותר, ובתוכה הוטמנו תיבות תצוגה למשקפים. עמדות תצוגה עם מראות בחלקן האחורי מספקות אזורים נוחים למבקרים בחנות למדוד את המשקפיים.
אליהם מצטרפים בחלקה האחורי של החנות שלטי ניאון בדמות אטב כביסה, בקבוק מים וכוס חד פעמית – המהדהדים את השאיפה של הרשת להפוך למותג בר־קיימא, שבמסגרתה היא אף התחייבה להפוך לבעלת מאזן פחמן נייטרלי עד שנת 2030. כל זאת, כחלק ממגמה כלל עולמית של מעצבים וחברות הפונים לפלסטיק ממוחזר, במטרה לנסות ולהקטין את הביקוש לפלסטיק, בשעה שהמודעות להרס הסביבתי הקשור בתעשייה הפטרוכימית הולכת וגדלה.