fbpx

מיצב צבעוני מפוקסל במבנה נטוש ביוון

מיצב אמנותי עכשווי, שמתבסס על הפיקסלים מהעולם הדיגיטלי, הוא לא הדבר הראשון שחושבים להיתקל בו, כשמתכננים חופשה באיי יוון. אולם, מי שביקר לאחרונה באי פאקסוס, ששוכן בחופיה המערביים של יוון, יכול היה לשלב חופשת בטן־גב עם אמנות עכשווית, כחלק מפרויקט שכלל מספר מיצבים תלויי־מקום (site specific), מעין גלריה באוויר הפתוח.


Kagkatikas Secret – Quintessenz from Quintessenz on Vimeo.

המיצב של צמד האמנים הגרמנים תומאס גראנסזויר (Thomas Granseuer) וטומיסלב טופיק (Tomislav Topic), שפועלים תחת השם Quintessenz, היה אחד הבולטים בפרויקט. השניים תלו 120 בדים דמויי רשת שנצבעו בגוונים שונים, וביחד יצרו מעין קשת דיגיטלית מפוקסלת, ניגוד מוחלט לאסתטיקה שמאפיינת את החלונות של בנייני האבן הנטושים בכפר קגטיקה (Kagkatika). הרוח, שהניעה את הבדים, ואור השמש שחדר דרכם, הפכו את המיצב מעוד רפרנס שחוק של דימוי דיגיטלי לאוביקט פיזי מסקרן, והתוצאה הייתה ממשק מסקרן בין האנלוגי לדיגיטלי, בין ההווה לעבר ובין הישן לחדש.

גראנסזויר וטופיק מגיעים מרקע של אמנות גרפיטי בעיצוב גרפי. בעבודתם הם נוהגים לשלב דו־ממד, תלת־ממד והשפעות של העידן דיגיטלי, ואוהבים להשתמש בצורות ובדפוסים מתוך עולם האדריכלות, להתערב בסביבה ולנסות לשנות את תפיסת החלל של הצופה. בעבורם צבע הוא יותר מצורה, ״הוא התוכן עצמו״, הם מסבירים: ״העבודות שלנו יוצרות ומייצרות מרחב לצבע״. בנוסף הם אוהבים להשתמש במבנים ישנים ובאתרים היסטוריים, ובכך הפרויקט ביוון מתחבר לעבודות קודמות שלהם שהוצגו בין השאר בשבוע האופנה של ברלין או בפסטיבל אמנות בפרובאנס שבצרפת.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת