fbpx

על הרצפה בברצלונה

רצפה ירוקה, קירות לבנים, עיצוב מינימליסטי: דירה בברצלונה מכניסה לחלל בצורה מפתיעה את הפארק הנשקף מהחלון


הדבר הראשון ששמים לב אליו בכניסה לדירה שתכנן סטודיו Nada בברצלונה הוא הצבע הירוק והמיקום הלא שגרתי שלו: הרצפה. בניגוד לטרנד הרווח של השנים האחרונות, להכניס את הצבע הירוק דרך צמחיה – והרבה ממנה, חברי הסטודיו החליטו בצעד נועז ומפתיע לחפות את כל הרצפה בחיפוי ירוק, להשאיר את הקירות לבנים, ולתת לרצפה להיות האלמנט העיצובי הדומיננטי בחלל.

הדירה, שיועדה לזוג צעיר, ממוקמת בבניין מגורים משנות ה־70 של המאה ה־20, ומשקיפה על פארק Ciutadella במרכז ברצלונה. בני הזוג ביקשו להפוך את התכנון הקיים לפתוח ואוורירי יותר. כך, העיצוב החדש מתמקד בהכנסת אור טבעי לחלל הפנים ויצירת דיאלוג בין הפנים לחוץ, ובהסרת כל מכשול שיכול להפריע לזרימת האור והנופים.

חומרים בסיסיים ולוח צבעים נינוח נקבעו בדירה: בעוד שהצבע הלבן שולט בכל האלמנטים האנכיים, הריצוף הירוק והמתמשך מחלחל לכל חללי הבית, תזכורת לעצים ולצמחייה שמאחורי הווילונות העדינים. על מנת לספק פרטיות מצד אחד, ולאפשר זרימה של אור מצד שני, נקבעו דלתות זכוכית חלבית בכניסות לחדרי השינה ולשירותים.

APARTAMENTO-PICASSO-NADA-19.jpg

להשלמת העיצוב ולמתן המראה העדכני נעשה שימוש באריחי קרמיקה עדינים בגוון של חול, הן במטבח והן בחדר האמבטיה, רמז לאופי הים־תיכוני של העיר. בנוסף, הסטודיו בחר בקפידה פריטי ריהוט קלאסיים ואיקוניים כמו כסאות של איירו סארינן ושעון של ג׳ורג׳ נלסון משנות ה־50, וגוף תאורה משנות ה־70 של אקילה קסטיליוני.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת