fbpx

תחבורה מעוצבת לעילא

פנים המטוסים והרכבות בקושי השתנה בעשורים האחרונים, אבל שינויים בתרבות הצריכה ותחרות גוברת על כיס הנוסע משמעותם שהגיע הזמן לשינוי. ארבעה מוטיבים של עיצוב פנים מכתיבים את עתיד התחבורה: מתן פתרונות לילדים, קישוריות לנוסעים, חזרה לימי הפאר הראשונים של מסילות הרכבת והתעופה האזרחית ומיתוג עוצמתי.


ילדים צועקים ברכבת

בשנה שעברה נתבקשה פסיכולוגית הילדים אמה קני למצוא פתרון משפחתי לעתיד הקרונות של חברת הרכבות הלאומית הבריטית British Rail. הקונספט החדשני של קני כולל חלוקה לשלושה איזורים נפרדים: משחקייה לילדים, חלל אינטראקטיבי לבני נוער וקרון שמאפשר להורים להשקיף על הנעשה. "המשחק", מסבירה קני, "הוא חיוני להפחת חיים חדשים לזירה מסורתית מאוד". דגש דומה על משחק שם מעצב התחבורה היפני איג'י מיטוקה כשניגש לתכנן את קרון "אסו בוי" עבור חברת הרכבות Kyushu Railway. "אסו בוי" כולל משחקייה, בית קפה וספרייה.

מהרכבת הקלה לרכבת – תוך כדי נסיעה

Moving Platforms, הרעיון התחבורתי החדש מבית הסטודיו הבריטי Priestmangoode, מציע חזון עתידני שיאפשר לנוסעים להחליף מסלולים בין הרכבת הקלה לרכבת – תוך כדי הנסיעה. "אנחנו צריכים לנוע ברשת הרכבות באותו אופן כפי שאנו נעים ומתקשרים ברשת האינטרנט", אומר ניק גודה. גם אדם ווייט מ-Factory Design הלונדוני מאמין שקישוריות היא המפתח לעתיד. עד כדי כך, שווייט והסטודיו שלו מפתחים תאי נסיעה אישיים שיתחברו ויתנתקו מהמסילה לפי רצון הנוסע.

חזרה לימי הזוהר

במרץ השנה השיקה חברת התעופה Hong Kong Airlines את מועדון האיירבוס החדש שלה: צי מטוסים המיועד לנוסעי מחלקת עסקים בלבד ומעוצב כמועדוני הנוסעים בשדות התעופה. באותו הזמן ממש השיקה Virgin Atlantic את העיצוב החדש שלה למחלקות הראשונות. כבר לא מדובר רק במושבים מרווחים יותר – המחלקות החדשות של Virgin Atlantic טובלות באור אדום ומתהדרות בתואר "הבר הארוך בשמיים". עם יותר מ-1,000 נברשות סברוסקי, החלל מזכיר מועדון לילה יותר מאשר מטוס.

מותגים באוויר

ג'יימס אקטון מסוכנות המיתוג הבריטית The Brand Nursery סבור כי עם כל הכבוד לחללים עתידניים – הדרך הנכונה לפנות לקהל הצרכנים מצויה בפרטים הקטנים. איך? עם מושבים של מותג היוקרה האיטלקי פראדה, למשל. דרך נוספת למתג את חברת התעופה היא על ידי שיתוף פעולה עם מעצבים נודעים מאותה מדינת לאום, שמשלב עיצוב מודרני עם מחויבות למורשת התרבותית הלאומית. כך, חברת התעופה KLM החתימה את הארכיטקט ההולנדי מרסל וונדרס והמעצב ההולנדי הלה יונגריוס שיתכננו עבורה את מחלקות הנוסעים ומחלקות העסקים החדשות, שיושקו בתחילת יוני 2013.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת