fbpx

הכי חשוב לגוון! מניפת הצבעים לשירותכם

מה עושים כדי שהקיר או הארון יהיו בדיוק בצבע שרציתם? ומה עם מיתוס "על הקיר זה יותר כהה"? ליקטנו את השאלות הנפוצות ביותר שקיבלנו מכם ונעזרנו במומחים שלנו כדי להכין את המדריך המלא למניפה שלנו, כדי שתוכלו לבחור (ולקבל) בדיוק את הצבע שרציתם המניפה היא כלי העבודה המרכזי שלנו בעולם הצבע, אבל חוץ מגוונים יש בה עוד המון אינפורמציה שימושית שיכולה לכוון אתכם לבחירה הנכונה ביותר עבורכם. הגר יואלי, המומחית שלנו לשדרוג הבית בצבע פורשת בפניכם את ההמלצות והטיפים שלה לעיצוב בצבע


מבנה המניפה הבסיסי

למניפת 'לגעת בצבע' של טמבור יש סדר פנימי המאפשר לאבחן ולבחור גוונים בפשטות. בהיררכיה הראשונה, מניפת 'לגעת בצבע' מסודרת 'לרוחב' – על פי משפחות הגוונים: לבנים, אדומים, כתומים, צהובים, ירוקים, כחולים, סגולים וניטראליים (אפורים וחומים). וכך, אם אתם מחפשים גוון כתום – הוא מופיע רק במקום אחד במניפה: במשפחת הכתומים בלבד.

אחרי שפרשתם את המניפה לפניכם וזיהיתם את משפחת הגוונים בה אתם מעוניינים, נכנס לפעולה הסידור הפנימי של כל משפחה. זו בעצם תת חלוקה שעובדת מהגוונים הנקיים והמוארים יותר (בשפה המקצועית – גוונים רוויים), לגוונים המעושנים יותר (גוונים לא-רוויים).

החלוקה השלישית מתקיימת 'לאורך' המניפה, והיא עוזרת לדייק את הבחירה בתוך משפחת הגוונים: כל עמוד מתחיל בגוון הכהה ביותר בתחתית העמוד, ומסתיים בגוון הבהיר ביותר שלו בראש העמוד. כלומר: הצבע הכהה שבתחתית המניפה הוא הגוון המשפיע על הצבע הבהיר שמופיע למעלה. לפי הלוגיקה הזו, כדי לדייק בגוון הבהיר (שהוא הפופולרי יותר ברוב המקרים), מומלץ להיעזר בגוון הכהה ביותר באותו עמוד.

מתי הכלי הזה ממש יכול לעזור? כשתרצו לבחור גוון לבן "שבור", "מלוכלך", או כל הגדרה אחרת ללבן בהיר שיש בו מעט גוון. שם נמצא עיקר הקושי תמיד. לדוגמה: צביעת מטבח בלבן. "אני תמיד מסבירה שלבן אבסולוטי אינו בהכרח נכון מכיוון שהוא מייצר קונטרסטים קשים מדי בחלל. חשוב לרכך אותו במעט. התחושה עדיין תהיה של לבן אבל הוא יתמזג יותר עם הסביבה (הריצוף, החיפוי ועוד)" אומרת הגר. אז איך עושים את זה נכון? מאתרים את גוני הריצוף, החיפוי והשיש שיהיו כהים במדרג במניפה, ומשם גוזרים את גוון הלבן הנכון.

מבודדים מהשפעות צבעוניות מטעות

השפעה צבעונית יכולה להתרחש כבר ברגע בחירת הגוון במשרד. מספיק שבחרנו גוון מהמניפה על שולחן אדום וכבר זיהינו גוון ששונה ממה שיצא במציאות. צבעים משפיעים מאוד זה על זה. הם מקרינים אורות שונים זה על זה וכך נוצר "פילטר" שמפריע לנו לזהות את הגוון בבירור. אז מתחילות הצרות. מה שמוגדר "סטייה בגוון" ברוב המקרים נובע מהשפעות צבעוניות שמקרינות על הגוון ומשבשות לנו את ההבחנה המדויקת.

גם אם נסתכל רק על עמוד אחד במניפה, כל המדרג באותו עמוד משפיע על הגוון שעליו אנחנו מסתכלים ולעולם לא נוכל לזהות אותו בבירור או את דרגת הכהות שלו. מה עושים? מבודדים! מנטרלים כל "רעש" צבעוני מהגוון שרוצים לבחון. החל מהמשטח שעליו הוא מונח, דרך בידוד בתוך המדרג עצמו ועד "סילוק" כל יתרת המניפה מטווח העין.

את בידוד הגוון כדאי לעשות עם ניירות לבנים. הלבן האבסולוטי של הנייר מחזיר אור בצורה הנקייה והחדה ביותר וכך נוכל להבחין טוב יותר בדרגת הכהות של הגוון (ללא השפעת המדרג) ובאיפיוני הגוון (האם הוא יותר ירוק או כחול?). שיטה זו יכולה גם מאוד לעזור כשאנחנו מנסים לשחזר גוון שכבר צבענו איתו בעבר. בידוד גוון מסוים מהמניפה בצמוד לגוון הקיר יאפשר להגיע לזיהוי הקרוב ביותר.

שחקו עם דרגות הברק

אנחנו רגילים להשתמש בצבעים בעלי ברק מט, אבל אם מתחשק להכניס יותר עניין לעיצוב – למה לא להכניס גם קצת ברק? את מרבית הגוונים שלנו אפשר לקבל במבחר דרגות ברק: מט, משי, מבריק למחצה ומבריק – אותם ניתן לראות בעמוד דרגות הברק שבתחילת המניפה.

דוגמאות צבע

עדיין מתלבטים איזה גוון הכי מתאים לחלל שאתן מתכננים? הזמינו מאיתנו דוגמאות צבע. בעזרת הדוגמאות אפשר לבחון את הגוון שבו בחרתם בחלל עצמו, בתאורות השונות הקיימות ותחת ההשפעות הצבעוניות של הריצוף והפריטים. חשוב לבחון כל דוגמה בנפרד מהשאר כדי שלא תשפענה זו על זו.

הזמינו מניפת צבעים באתר»
הזמנת דוגמאות צבעים באתר»


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת