fbpx

לוח הגבס FireDefender: שעתיים וחצי באש

בשנה שעברה החליטו הרשויות, ובראשן מערך הכבאות וההצלה הישראלי, להחמיר את הדרישות הבנייה לעמידות באש של עד שעתיים במבנים מסוימים כמו מבני ציבור, אזורי מילוט ותעלות מיזוג. "עד היום אפשר היה לעמוד בדרישה כזאת רק באמצעות צירוף של 4 לוחות גבס ורוד, שהוא גבס חסין אש", מספר משה יעקבי, אדריכל חברת טמבור גבס. "אבל לא פשוט לעבוד עם 4 לוחות שונים, במיוחד בפיר המעלית. לכן פיתחנו את ה-FireDefender, לוח מגן האש שלנו, שעוביו 24 או 18 מ"מ ודי לצרף שני לוחות כאלה כדי לצלוח את רף השעתיים. בבדיקה שנערכה במכון התקנים ברופין, הלוח שלנו עמד בשעתיים וחצי של אש".


עמידות של שעתיים וחצי באש? איך?

"כי אין בו נייר כמו בלוח גבס רגיל. השתמשנו בליבת גבס דחוסה במיוחד, בתוספים מעכבי בעירה ובציפוי יריעת סיבי זכוכית. המתחרים נאלצו לייבא לוחות דומים מחו"ל, אבל אנחנו פיתחנו מוצר מקורי כחול-לבן, שעומד בתקן הישראלי 931, ומיוצר פה בארץ. וזה לא רק הלוח עצמו. הבאנו שני פתחי חירום על בסיס פח מחברת Rug-Semin, אחד למחיצות ואחד לחיפויי שאפט, וגם בפתחים האלה הגענו לתוצאות מדהימות של מעל שעתיים. במקרה של שריפה הפתח מאפשר גישה בטוחה לגמרי לשני עברי לוח הגבס. השוק הציב דרישה חדשה ואנחנו עמדנו בה בהצלחה".

מה עוד חדש בשוק הגבס הישראלי?

"בנוסף ללוח מגן האש שלנו, התחלנו לייבא את לוח הצמנט Perma Base – לוח הצמנט המתקדם ביותר בעולם. הלוח החדש מיוצר על בסיס אגרגט ורשת סיבי זכוכית, והתוצאה היא משטח עמיד וקשה במיוחד, עם מקדם התפשטות נמוך מאוד, שאפשר להשתמש בו גם במקומות הלחים ביותר – אפילו בסאונה ובג'קוזי".

ומה לגבי ניצבים ומסלולים?

"ראינו שיש דרישה לפרופילים – ניצבים ומסלולים –שגם עומדים בתקן הישראלי. יש לא מעט פרופילים באיכות מאוד נמוכה בשוק הישראלי, לכן הקמנו את המפעל החדש שלנו בעכו ומעכשיו אנחנו יכולים לייצר פרופילים בשלל מידות, משימוש פנים ועד לשימוש חוץ. פעם היינו תלויים בייבוא של מוצרים כאלה מגרמניה. כיום אנחנו מייצרים את הפרופילים בעצמנו, כולל פרופילים להנמכת התקרה. בעצם, יצרנו מערכת מושלמת להנמכת תקרה".

 

מהי "מערכת מושלמת להנמכת תקרה"? מה יכול להיות מושלם בלוחות גבס?

"מעצבי הפנים והאדריכלים של היום לא מסתפקים בפחות ממוצר מושלם – ובצדק. למעשה מדובר בלוח אקוסטי מחורר – שזמין בשלל חורים – שניצמד ללוחות אחרים ללא מצמדים, שפכטל או מדבקות, מה שיוצר רשת שלמה ואחידה, שהיא גם אקוסטית, גם נוחה לעבודה וגם במחיר שווה לכל נפש. בנוסף, הבאנו מחברת Vogl הגרמנית מחבר טי מיוחד שייתן מענה לתאורה נסתרת, טרנד חזק מאוד בקרב המעצבים היום. זה לוח אליפות".

יש הרבה אדריכלים שלא יודעים שהסופרבורד משמש גם לבניית חוץ.

"הסופרבורד הוא לוח גבס ללא נייר ובחיפוי זכוכית. בעצם, זהו לוח חיפוי שאפשר לעבוד איתו גם בשיטה הקונבנציונלית וגם בשיטת הבנייה המתקדמת – כלומר, על פרופילים. מדובר בלוח נוח מאוד, גם במשקל וגם בגמישות, שמתחרה מצד אחד בבטון הקונבנציונלי ומצד שני בלוחות הצמנט. בארה"ב, אגב, לוחות כמו הסופרבורד שלנו תופס נתח לא קטן משוק הבנייה, בין היתר כי הוא מקל על בנייה לגובה: בבנייה לגובה, כשהמשקל מהווה פקטור מכריע, הסופרבורד הקל לוקח בהליכה. שימוש נוסף הוא בבנייה ציבורית, כמו למשל בבתי ספר, כשצריך לערוך שינויים מבניים מהיום להיום לפי רצון הדיירים. עם הסופרבורד אפשר לשחק עם הבניין ולהגיע לתוצאות מהירות מבלי לגרוע מהאיכות. ייחוד נוסף של הסופרבורד בשימוש חוץ הוא בשיקום מבנים. זה אחד הפתרונות היחידים שנמצאו לשיקום מבנים. אם, לדוגמא, יש מבנה שמחופה שפריץ גס של שנות השמונים, אפשר לבנות מערכת מקבילה לקיר, ובמרווח קטן מאוד מהקיר, שתהפוך אותו לבית נאה ומודרני. לבסוף, הסופרבורד הוא הפתרון היחיד שהוכח בתנאי מעבדה כמתאים לתנאים קיצוניים של מלח, כמו בתי דירות ומלונות במרחק 300-400 מטר מחוף הים".

אז איפה אפשר למצוא בעלי מקצוע מוסמכים שמכירים את שיטות היישום של הסופרבורד?

"היישום של הסופרבורד פשוט מאוד. בניגוד לכל הלוחות האחרים בשוק, את הסופרבורדים אתה פשוט מצרף אחד לשני בלי מצמדים ובלי שום דבר, ואז משתמש באיזה חומר גמר שבא לך. כל אחד יכול לעשות את זה, ומבחינתי כל איש מקצוע שעובד עם גבס יכול לעבוד עם הסופרבורד. ויודע מה? במידת הצורך אנחנו מספקים הדרכה אישית ומלווים את הפרויקט מתחילתו ועד לכוס הקפה שאחר כך, אבל מניסיוני הצורך הזה לא קיים בסופרבורד: אחרי צפייה בהדרכה של 20 דקות באתר האינטרנט שלנו, אפשר להרים פרויקט גדול כמו בית מלון או בית ספר. מדובר בעבודה חכמה ושווה לכל נפש".


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת