fbpx

בטון – כבר לא טרנד, קונצנזוס

טרנדים באים וטרנדים הולכים, אופנות מתחלפות ואז אופנות חדשות מחליפות גם אותן, אבל נראה שיש משהו בבטון שהופך אותו לטרנד-על, כמעט לקונצנזוס בקרב אדריכלים ומעצבים מרחבי העולם. איך זה קרה? ואיך עולים על גל הבטון מבלי להשתמש בבטון ממש? אדריכלית ניבה יחיאב עושה סדר בדברים.


מגמה נוספת שמסבירה את הפופולריות ההולכת וגוברת של הבטון היא מגמת האורבניזציה. "אין מה לעשות, העולם צפוף ולמעלה ממחצית מהאנושות מתגוררת היום בערים", מסבירה יחיאב. "אנחנו חיים פחות ופחות בעולם של שדות, עצים ונהרות ויותר ויותר עם פלדה, זכוכית ובטון. כמובן שלא כל מבנה בעיר עשוי מבטון. אבל מלבד השימוש בבטון כחומר בנייה ממש, עוד ועוד מעצבים משתמשים במראה של בטון מבלי להשתמש בבטון עצמו – כאלמנט עיצובי להקניית מראה אורבני וחשוף".

גימורים במראה בטון מאפשרים לאדריכלים ולמעצבים להקנות לכל קיר את המראה המחוספס של הבטון. גימור הבטון הפופולרי ביותר בישראל הוא הטיח מינרלי צמנטי "ערבה" של טמבור.

"הערבה פופולרי כי הוא אותנטי. מאחר שמדובר בטיח על בסיס מינרלי-צמנטי, הוא מעניק מראה מושלם של בטון – כלומר מראה לא מושלם בכלל, לא אחיד ולא חלק. כי בטון הוא חומר אורגני. הוא מגיב לכל תוספת מים, לכל משיחה של הטייח. לכן חשוב לבחור בעל מקצוע טוב שיעשה את המעבר יותר טוב. מצד שני, מאחר שמדובר בטיח – ניתן להשתמש בו גם לקירות פנים וגם לקירות חוץ. יש אפילו מגמה חדשה של שימוש בטייחים למיניהם גם בחדרי רחצה, וערבה בהחלט מתאים לזה".

למעשה, האותנטיות של הערבה שבתה את הקהל הישראלי עד כדי כך שצַּבָּעים פנו לטמבור בדרישה לקבל מראה של בטון גם בצביעה.

"אפקט הבטון הוא בעצם האח הקטן של הערבה. הוא נולד מכך שצבָּעים רצו להגיע למראה הבטון גם בצביעה ולא רק ביישום של טיח. בהתאם לבקשה שלהם חזרנו אל אנשי הפיתוח שלנו וייצרנו צבע דקורטיבי במראה בטון, שמיישמים אותו בשלוש שכבות, באיקסים או במריחות לא אחידות אחרות, ומתאים לקירות פנימיים בלבד. חשוב גם לציין שלשני המוצרים האלה יש את אותו לוח הגוונים, כך שניתן להתאים ולשחק ביניהם".


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת