fbpx

התקרה המונמכת: יותר משוכללת. יותר חכמה

תקרות גבס הן הקיר החמישי. תפסנו את משה יעקובי, אדריכל בחטיבת הבניה של טמבור, לשיחה צפופה על שלוש הנמכות שחוסכות לנו מקום, רעש והרבה מאוד כאב ראש.


"ההנמכה הראשונה היא הנמכה עיצובית", אומר האדריכל משה יעקובי, "באירופה יש מושג נפוץ בעולם העיצוב והאדריכלות: החזית החמישית. כמו הקיר הרביעי בתיאטרון, תקרת גבס מונמכת יכולה לשמש לתאורה נסתרת ולתעלת המיזוג. השימוש הוא בגבס רגיל, 12.7 מ"מ לפי התקן. השימוש הנפוץ ביותר הוא בגבס רגיל, אך גם בגבס ירוק, שעמיד ללחות, כמו בתעלות למזגנים. לנישה הזאת מצרפים את התאורה נסתרת המשתלבת בתקרה, באמצעות גבס ורוד".

ההנמכה השנייה מתאימה בעיקר למלונות ,מוסדות ציבוריים ובנייה רוויה, שבהם יש דרישה לתקרה עמידת אש. בדרך כלל "הדרישה היא לעמידות של שעתיים, על מנת לאפשר מילוט במקרה של שריפה", מסביר יעקובי. "במקרה של מחיצה שדורשת עמידות אש של שעתיים, היינו משתמשים בארבעה לוחות גבס ורוד – מחיצה דו קרומית, אבל בתקרה אין לנו אפשרות טכנית להתקין ארבעה לוחות, שני לוחות משני הצדדים. אנחנו יכולים לעבוד רק מצד אחד של התקרה, מלמטה, ולכן ההנמכה הזאת דורשת שימוש ב-לוחות מיוחדים מסוג, ה-Fire Defender, מגן האש.

Tfiredefender700-450-Copy-1.jpg

ההנמכה השלישית מתייחסת לאיכות החיים. "התקרה אמורה לתת מענה של ספיגה אקוסטית, הנמכת איכות הקול בחלל. פה רצוי להשתמש תקרות גבס מחורר, כך שחלק מגלי הקול יעברו דרך החורים ולא יחזרו. הספיגה האקוסטית מתאימה לחללים כמו קופות חולים, בתי ספר וחדרי קולנוע ביתיים. התוצאה היא איכות צליל ברמה גבוהה יותר. כל חלל שמיועד להכיל יותר אנשים ויותר יהנה מהספיגה האקוסטית. אנחנו ממליצים על מערכת תליה ופרופילים מסוג CD60, הנפוצה מאוד באירופה ובארץ ומתאימה להנמכות תקרה ולחיפויים. המערכת הזאת חוסכת ברבה מזמן ההרכבה ומאפשרת ליצור תקרה מפולסת, הכוללת גישה לחשמל, למים, לגז ולאלקטרוניקה".


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת