fbpx

חדר הרחצה: המטה למאבק בעובש

בין אם אתם משפצים את חדר הרחצה או בונים אותו מאפס, בטח חשוב לכם להשקיע בעיצוב אחד החללים החשובים ביותר בבית: לבחור את האריחים בקפידה, לתת את הדעת על צבע הקירות ולחפש ברז תואם. אבל גם אם חדר הרחצה יצא מהתכנון אל הפועל בדרך מושלמת, העיצוב שלכם לא יחזיק מעמד שנים רבות בלא איטום הולם.


איך בוחרים לוחות גבס?

משה יעקבי, אדריכל טמבור גבס, מספר שבשנים האחרונות מתחזקת המגמה של התקנת מחיצות גבס בחדר הרחצה. "כדי להימנע מהיווצרות עובש ופטריות, יש להשתמש בלוחות גבס ירוקים שעמידים ללחות ומים. לוחות אלו מצופים חומר דמוי ווקס, שגורם למים להחליק כלפי מטה במקום להיספג בלוח וליצור עובש ופטריות. על הלוח צריך להופיע הסימון MR. כמו האריחים, כך גם לוחות הגבס הירוק צריכים לספוג עד 5%. כושר הספיגה של לוחות הגבס שמספקת טמבור עומד על כ-3% בלבד. בחדרים רטובים במיוחד, נגיד בחדרים שמותקן בהם ג'קוזי, אני ממליץ להתקין לוחות גבס מסוג סופרבורד. הסופרבורד מצופה בסיבי זכוכית המונעים מהפטריות לצמוח מלכתחילה".

איך בוחרים צבע לקיר?

אבל לא רק לוחות הגבס צריכים להתמודד עם הרטיבות והשלכותיה, אלא גם הקיר החשוף. אז במקום לדבר אל הקיר אחרי שהוא כבר מצמיח עובש ופטריות, ניבה יחיאב, מנהלת העיצוב של טמבור, ממליצה להשתמש בצבעים ייעודיים המונעים היווצרות עובש ופטריות. "בצביעה חלקה כדאי להשתמש בסופרקריל אקרינול, שמיועד לחללים רטובים. כאשר רוצים ליצור מראה מעוצב, אני ממליצה על צביעה דקורטיבית באמצעות שליכט אקרילי או מינרלי בהתאם למראה הרצוי. כדי ליישם בהצלחה צביעה דקורטיבית בחדר הרטוב, חשוב להימנע מיישום שלה באזור ההתזה. הכוונה היא לאזורים הסובלים מהתזה ישירה של מים, כמו למשל אזור האמבטיה, המקלחת או הכיור – ולכן עלולים להצטבר בהם ריכוזים גבוהים של רטיבות ועובש. בנוסף, יש לוודא שהחדר מאוורר בעת היישום ואחריו, כדי לאפשר ייבוש אופטימלי של הצבע".


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת