fbpx

טוב מגע ידיים ממראה עיניים

השימוש המפתיע בקצף מצופה, והשימוש בריפוד בחלקי ריהוט שבדרך כלל לא נהוג לרפד, מעורר את חוש המישוש של הצרכנים בחללים המסחריים והביתיים. והשימושים החדשים האלה לא תמיד מרגיעים. להפך: לעיתים קרובות הם מפתיעים עד להרגיז. העיקר שאף אחד לא יישאר אדיש אליהם.


גם האמן והמעצב הדני רוס גומפרטס משתמש בקצף בדרכים לא שגרתיות בסדרת "קצף וזכוכית" שלו, הכוללת כלי מטבח מזכוכית שנראים מוצקים לגמרי – אבל רובם למעשה קצף מצופה בגומי. "המשטחים החדשים מסקרנים את הלקוחות", מסביר גומפרטס, "כשאדם רואה סתם משהו יפה זה יכול לשעמם אותו. לכן אני אוהב כשמישהו רואה משטח שהוא סקרן לדעת איך הוא מרגיש למגע, ואז כשהוא כבר נוגע בו – המשטח מרגיש אחרת לגמרי ממה שהיא ציפה. אנשים ממש מתעצבנים".

 

ואילו המעצב הטיוואני ג'וג'ו צ'ונאג שאב השראה מממתקים כדי ליצור את סדרת ה-Hard Candy שלו, הכוללת שורה של כיסאות ושרפרפים משונים ביותר. צ'ונאג שילב קצף עם צבעים מרוכזים על מנת ליצור את הכיסאות הססגוניים למראה, שבהחלט יפתיעו את כל מי שינסה לשבת עליהם.

במקביל, שכבות סנדוויץ' של ריפוד קצף נדחפות בימים אלה לחלקים חדשים לגמרי של ריהוט – כגון שולחנות ובסיסי מיטות. Bumper Bed, מיטתו זוכת הפרסים של המעצב האוסטרלי מארק נויסום עבור החברה הצרפתית Domeau & Pérès, נראית קצת כמו מכונית מתנגשת בלונה פארק: מסביב למזרן היא מרופדת בשכבות של קצף מרופד בעור.

 

טריק דומה עושה המעצבת הרוסייה אנה לוטובה בשולחן Oxymoron: בין שני משטחי העץ של שולחן העבודה יש סנדוויץ' של ריפוד. מקום מושלם לטמון בו עטים ופתקים, או סתם לדחוף ידיים.

משטחים מזמינים: רקמות, כריות ולבד

למשטחים רכים, רקומים או מרופדים, יש השפעה מרככת ומפתה על הצרכן, ועוד ועוד קמעונאים לומדים להעריך את טבעם המשחקי של ריפוד חללים גדולים – בעיקר בלבד צמר – כגון חנויות וחללי עבודה.

כך, למשל, הסטודיו הדני Bernotat&Co מציע קולקציית בגדים חדשה – לכיסאות. Chair Wear הם בגדים שאפשר להלביש על כיסאות קיימים, המזכירים בגדים של בני אדם כגון אימוניות, שמלות ערב ואפילו כפפות לתנור. "המפתח לעיצוב הוא לאחד היבטים שונים: מראה עיניים, מגע, צליל – אפילו ריח הוא חלק מהשיפוט שלנו של אובייקט", אומרת אנקה ברנוטאט, מייסדת הסטודיו.

ואילו משרד האדריכלים הצרפתי Architecture & Associés השלים לאחרונה חנות פריזאית של מותג האופנה הדני Viktor & Rolf. אבל שלא כמו שאר חנויות הרשת – החלל הפריזאי מרופד רובו ככולו בלבד הגרפיט של ספק הלבד האמריקאי FlitzFelt. התוצאה היא חווית קנייה מונוכרומית שמתעתעת בחושים. לבד דומה אפשר למצוא בסניף הניו יורקי של מותג הטיפוח האוסטרלי Aesop, ובמטה המשופץ של מותג העיצוב האמריקאי Knoll. הלבד, כך נראה, הוא הפתרון הטוב והפשוט ביותר לריפוד בקנה מידה גדול – ומפתיע.

שקט, מרפדים

כמובן, ריפוד הוא גם דרך בדוקה לשפר אקוסטיקה של חללים גדולים, או סתם חללים רועשים במיוחד כגון מועדונים ואולפני הקלטות. אבל למה לעצור בקירות כשאפשר לרפד את ציוד ההקלטה עצמו? ריפוד לציוד הקלטה והשמעה מקצועי הוא לא רק ברכה לשכנים – הוא גם הופך ציוד אלקטרוני קר לאביזרים חמים, ייחודיים ומזמינים למגע.

חידוש נוסף טמון בהפיכת קירות מבודדים לקירות דקורטיביים, כמו למשל באמצעות ציפוי החומר המבודד בצמר עץ. את ההצעה המפתיעה הזו מציעה חברת חומרי הבניין השוודית Baux, ואולפני הקלטות ברחבי העולם כבר הופכים את הבידוד השחור והמשעמם לפסיפס צבעוני, גיאומטרי ונעים למגע.

 

תמונות באדיבות אתר stylus


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת