fbpx

שיפוץ ועיצוב בגבס – להגשים חלומות בקלות


אם תשאלו כל בעל מקצוע או חבר עם חוש טכני על היתרונות בעבודה עם גבס, תשמעו תשובות דומות: מקצר את משך השיפוץ, קל ונוח לעבודה, מוזיל משמעותית את העלויות, חזק וידידותי לסביבה ומאפשר גמישות בתכנון הבית. כל התכונות האלו הפכו את הגבס לבחירה המועדפת של אלה שמעוניינים בשיפוץ זול, מהיר ונקי.

התכונות שהפכו את הגבס לכל כך נפוץ בקרב משפצים, הן גם שהפכו אותו לאהוב כל כך בישראל – גם בקרב משפצים פרטיים וגם בקרב מעצבי פנים ואדריכלים. בשימוש חכם, גבס תורם לעיצוב מקורי ועשיר. קל ליצור אתו נישות, פינות אחסון, ספסלים, הנמכות תקרה ופתרונות אחסון. בלי מחויבות ובלי הוצאות מיוחדות, כולם בעצם יכולים להביא לידי ביטוי את היצירתיות שלהם, באינספור דרכים. לזה תוסיפו את הצורך שלנו בישראל לרענן את העיצוב ולחדש אותו באופן תכוף, ותקבלו את כל הסיבות לפופולריות של הגבס.  

איך אפשר לקחת את הרעיונות שלכם בעיצוב בגבס ולתת להם ביטוי מסעיר? הנה כמה נקודות שחשוב להכיר בעיצוב ושיפוץ בעזרת גבס.

עיצוב ושיפוץ בגבס
עיצוב: חן הורק - סטודיו לעיצוב פנים

איזה יופי שזה מגבס

לחלק את החלל ולשדרג את הבית 

הילדים גדלו וצריכים לסגור עוד חדר. יצאתם לעצמאות וצריך פינת עבודה מסודרת. הגיע הזמן לרענן קצת את העיצוב של הבית. יש הרבה מאוד סיבות לחלק מחדש את המרחב בבית, אבל אין סיבה שזה יהיה פרויקט.

מחיצות גבס מעוצבות מאפשרות לבצע שינויים בחלל הביתי ולחלק אותו מחדש, במהירות ובמינימום הפרעה לשגרת החיים. נישות מיוחדות, פינות ישיבה ועבודה, גומחות בקיר – גבס הוא חומר שמאפשר לכם לממש שאיפות עיצוביות במהירות ובלי לשבור קירות ותכניות חסכון.

לשדרג את הבית עם גבס

 

להנמיך את התקרה ולחמם את החדר

החלל מרגיש קר ולא אינטימי מספיק? הסלון ופינת האוכל לא מוארים מספיק? יכול להיות שגם הבית שלכם סובל מתסמונת "התקרה הריקה". לשמחתנו, זה מצב שאפשר לתקן בקלות יחסית. על ידי הנמכת תקרה עם לוחות גבס ושימוש בקרניזים להדגשת החלל תוכלו ליהנות מאווירה אינטימית וחמימה יותר. מעבר לאפקט הנעים, ההנמכה תוסיף גם שיק יוקרתי ולמרות שהנמכת תקרה נועדה פעמים רבות לספק פתרון פרקטי, היא גם יכולה להיות החלטה דקורטיבית. למשל, כשהיא באה לידי ביטוי בתקרה "צפה", מדורגת ובצורות גיאומטריות שונות. שימוש בגופי תאורה מיוחדים בסמוך לתקרה המונמכת יבליט אותה בחלל ויתן לה נוכחות.

הנמכת תקרה עם גבס
עיצוב ותכנון: נטע סברדלוב מלק - STUDIO MA. צילום: עוזי פורת. משרדי INTUITION ROBOTICS

להסתיר את הפגמים ולרענן את המראה

המחיר הנמוך יחסית של הגבס, נוחות השימוש והזמינות שלו הפכו אותו לחומר מצוין לחיפוי והסתרה של תשתיות, מערכות ופגמים עיצוביים.

מרגישים שקיר השפריץ בסלון מיצה את עצמו אי שם בשנות ה-80? אין בעיה, חיפוי גבס יעלים אותו בקלות. תעלות מיזוג אוויר או חשמל פוגעות באסתטיקה של החדר? אפשר להעלים את הנוכחות שלהן בעזרת קירות גבס.

גם פגמים בקיר אפשר לנצח בעזרת גבס – מדף, ארון, או נישה מגבס יעניקו טאץ' יפה וישכיחו את העובדה שפעם היה פה קיר עם טיח גלי או מראה מתפורר.

לרהט את הבית ולקצור מחמאות

רעיונות לרהיטים שאפשר ליצור בעזרת גבס: ספסלים, ארונות, שידות, מזנונים, כוורות, גופי תאורה, והרשימה יכולה להתארך כעומקו של הדמיון שלכם. הגבס הוא חומר חזק הרבה יותר מהמוניטין שיצא לו וקל הרבה יותר מחומרים אחרים לעיבוד ועיצוב. אותן איכויות, שהפכו אותו לנפוץ כל כך בבנייה ועיצוב המרחב הביתי, תקפות גם כשמדובר בריהוט הבית.

ריהוט מגבס
 

גבס, לא מה שחשבתם

קירות גבס מעוצבים ונישות מיוחדות יוסיפו אופי לכל בית אבל קיימים שיקולים נוספים וחשובים לא פחות שצריך לעשות לפני שיפוץ. אם עד כאן נגענו רק בפן העיצובי, בואו נספר לכם על עוד יתרונות שהופכים את לוחות הגבס לבחירה כל כך פופולרית  בקרב משפצים, אדריכלים ומעצבי פנים.

אם פעם היו נפוצים אך ורק שלושה סוגים של לוחות גבס, גבס לבן "רגיל", גבס ורוד מעכב בעירה וגבס ירוק עמיד בפני מים ולחות, ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הביאה לכך שכיום זמינים בשוק סוגים נוספים רבים של לוחות ייעודיים המספקים מענה למגוון רחב של צרכים והתאמה לאופי החיים שלכם. עמידות בפני אש ובידוד יעיל מחום, קור, רעש, רטיבות – עם מגוון לוחות הגבס שלנו אתם יכולים לסמן וי על כל הסעיפים האלה.

עיצוב באמצעות גבס
צילום: ליאור טייטל

ידידותי לסביבה וגם לשכנים

אם מחזה של בית מלוכלך, רועש ומאובק מרתיע אתכם, גבס הוא בחירה נכונה עבורכם. תשכחו מבלוקים, טיח, פטישונים ושאר כלי משחית למיניהם שהופכים את השיפוץ בבית לתהליך לא מהנה במיוחד. העבודה עם גבס מייצרת כמות קטנה משמעותית של פסולת בניין ומלכלכת הרבה פחות מעבודה עם בטון, בלוק טייחים וכו'. חוץ מזה, היא גם שקטה ומהירה הרבה יותר. הסביבה וגם השכנים יודו לכם על זה, באחריות.

 

גבס ידידותי לסביבה

חזק מכפי שחשבתם

לוח הסופרבורד הוא לוח גבס חזק ועמיד במיוחד לשימושי חוץ. הוא הפתרון האידיאלי לסגירת מסגרת, קירוי חנייה ואפילו כיחידה חיצונית. הוא עמיד בתנאי מזג אוויר, מגן מפני הצטברות של לחות ועובש, בעל חוזק מכני גבוה, אינו נסדק ושומר על התכונות והמראה לאורך זמן. את הסופרבורד קל לזהות לפי הצבע הכחול המובחן שלו.

לא שומעים כלום! בטוח שזה גבס?

נקודת התורפה של עולם הבנייה מאז ומעולם, הייתה חוסר היכולת שלו לבודד רעשים. יכולתם לשמוע, די בבירור, כל מה שקורה בחדר הצמוד או מחוץ לדלת. הלוח השקט של טמבור מונע מהרעשים האלה להיכנס ושומר על איכות החיים של המשפחה. מחיצה עם הלוח השקט מצליחה להפחית את הרעש בין החללים ב-50 דציבלים. חוץ מזה, הוא עמיד במיוחד מפני לחצים מכניים (נגיפה, בשפה המקצועית) ועם כל זה לא מספיק, בטח תשמחו לדעת שיש לו עמידות משופרת באש לעומת הלוחות הנפוצים.

דרך ההגנה

בסופו של דבר, המחשבה הראשונה של כל אחת ואחד מאיתנו בעיצוב ושיפוץ הבית היא להפוך אותו למרחב בטוח לבני המשפחה. לוח ה-FM של טמבור מציע בדיוק את זה. התקנת המחיצה הדו-קרומית המורכבת מלוחות FM מספקת לא רק עמידות בפני אש ורטיבות אלא גם עמידות בפני מכות. נקודה למחשבה כשיש ילדים אנרגטיים בבית. מעבר לזה, לוח FM החדשני מציע גם בידוד אקוסטי מצוין (טוב כשיש ילדים אנרגטיים כבר אמרנו?).

כמו שכבר הבנתם, אנחנו יכולים לכתוב ספר שלם על יתרונות השימוש בגבס. אם נראה שיש ביקוש נתחיל לעבוד על זה בשמחה אבל בינתיים נסתפק בדברים האלה.

אם אתם נמצאים לפני שיפוץ ומתלבטים לגבי עיצוב ושימוש בגבס אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר. מומחי הבנייה שלנו ישמחו להתאים לכם את לוח הגבס המתאים לצרכים שלכם ולענות על כל שאלה.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת