fbpx

אדריכלים ומעצבים: תורכם לקחת חלק במהפכת הבנייה הירוקה

אם גם לכם זה מרגיש כאילו כולם מסביב מדברים על בנייה ירוקה, זה כנראה לא סתם. בשנים האחרונות יותר ויותר פרויקטים נבנים לפי עקרונות סביבתיים ובריאים יותר. היתרונות של בנייה ירוקה לא נגמרים בשלב השלד והתשתיות. גם אדריכלים ומעצבי פנים יכולים לנצל את עקרונות הבנייה הירוקה לטובת המבנים שהם מתכננים והאנשים שגרים בהם. הכתבה שלפניכם באה לעשות סדר ולספר על היתרונות של בנייה ירוקה, החשיבות שלה ביצירת סביבות מגורים בריאות ועל הערך שהיא תביא לכם וללקוחות שלכם.


רואים רחוק, בונים ירוק 

בנייה ירוקה, בת קיימא, אקולוגית או טבעית – לא משנה באיזה שם אתם מכירים אותה, היא בנייה ידידותית לסביבה ולמשתמש המעודדת חיסכון באנרגיה, מים וחשמל. מטרתה העיקרית של הבנייה הירוקה היא לצמצם עד כמה שניתן את ההשפעות השליליות של מבנים ותהליכי בנייה על הסביבה וליצור מרחב מחיה אקולוגי יותר ובזבזני פחות עבורנו ועבור הדורות הבאים. הגישה שמאחורי הבנייה הירוקה היא הוליסטית ומיושמת לאורך כל שלבי התכנון והבנייה.

הירוק הירוק הזה 

כאמור, בכל שלב בחייו של פרויקט בנייה אפשר לשלב אלמנטים סביבתיים. זה מתחיל בשלב השלד, בבחירת המיקום המדויק של אתר הבנייה ובתכנון חכם של המבנה כדי לחסוך שימוש בחשמל ומים אבל זה לא נעצר שם. יתרונות הבנייה ירוקה יכולים להיכנס פנימה אל הבית דרך חומרי הגמר שאדריכלים ומעצבים בוחרים ליישם.
חברת טמבור, ממובילות מהפכת הבנייה הירוקה בישראל, פועלת כבר שנים להטמעת הגישה הסביבתית ומספקת מגוון גדול של פתרונות וחומרי בנייה מתקדמים.

במרכזי המחקר והפיתוח של טמבור מפתחים מוצרי גמר ירוקים, עם דגש על צבעים אקולוגיים, טייחים מינרליים, סילרים על בסיס מים, דבקים ועוד.     

זה בידיים שלכם

כדי להיות חלק מהשינוי, לא חייבים בהכרח להכיר כל פסיק בתקן הבנייה הירוקה 5281 או בשינויים האחרונים ברגולציה. 

אדריכלית או מעצב פנים שיכירו את עולם הבנייה הירוקה, את הטכניקות ואת סוגי החומרים, יוסיפו לארגז הכלים שלהם יכולות רלוונטיות לעידן הנוכחי. 

היתרונות של בנייה ירוקה ברורים, מוכחים ומגובים במספרים:

    • פחות אנרגיה, פחות הוצאות

כ-50% מהוצאות החשמל הביתיות הן על מיזוג הבית. בנייה ירוקה חוסכת כ-30% בצריכת אנרגיה לעומת בנייה רגילה. מדובר על חיסכון שאפשר לראות בקלות בחשבונות החשמל והמים. שימוש בחומרים ירוקים מבודדים כמו לוחות גבס עם שכבת בידוד מצריכים מינימום של משאבים ואחזקה ומאפשרים שמירה על האיזון בבית. 

    • טוב לבריאות

החשיפה שלנו לחומרים ותופעות שונות מזיקות לנו. תכנון בשימוש חומרים נקיים ומופחתי רעלנים, שימוש נכון בתאורה ועד לאיכות אקוסטית, הכל נלקח בחשבון.

מחקרים רבים מראים שבית ירוק עוזר בהקטנת הסיכוי להתפתחות מחלות כרוניות, מצמצם עייפות ומעלה את רמת הריכוז והפרודוקטיביות.

    • פשוט יותר נעים

תכנון אדריכלי ירוק מביא בחשבון את מיקום הבית ביחס לכיווני הרוח ומסלול השמש כדי להשיג אוורור טבעי בקיץ, אזורים מוצלים שנעים לשבת בהם וחימום של הבית בחורף בעזרת קרני השמש.

בנוסף, יותר ירוק זה גם יותר שקט. בתכנון ירוק נוכל להשתמש במגוון פתרונות אקוסטיים שעוזרים לספוג רעשים וליצור איכות חיים נוחה ונעימה. 

בונים עתיד טוב יותר 

בשורה התחתונה, התרומה של בנייה ירוקה לאיכות החיים ברורה ולא מוטלת בספק. מעבר ליתרונות האקולוגיים והשמירה על איכות הסביבה, היא גם תורמת לרווחתנו האישית, חוסכת כסף ומאפשרת חיים בקהילה בריאה יותר. 

לאדריכלים ומעצבים שעוסקים בתכנון סביבות מגורים ומחייה, יש את היכולת להשפיע על סביבות המגורים יחד עם הכוח הזה מגיעה גם אחריות גדולה – להציע ללקוחות דרכים ליהנות משיפוץ או בנייה איכותיים ונכונים יותר. השיפוץ הירוק מעניק ללקוחות השקעה ארוכת טווח: בית מחודש בסטנדרטים ירוקים, איכות חיים משופרת וצמצום משמעותי בצריכת אנרגיה.


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת