fbpx

מחשבון בנייה ירוקה – כך תוודאו כי פרויקט הבנייה הבא שלכם יקבל את התואר "בניין ירוק"

במרץ האחרון הפך התקן הישראלי הירוק (ת"י 5281) למחייב. כחברה שחרטה על דגלה קידום של בנייה ירוקה ומתקדמת, אנחנו מעוניינים לסייע לקבלנים, יזמים, יועצי בנייה ירוקה ומתכננים לעמוד בתקן החדש ולהשתמש רק בחומרים ידידותיים לסביבה. לכן פיתחנו בטמבור מחשבון בנייה ירוקה ראשון מסוגו בארץ (וכנראה בעולם) שיעזור לעשות סדר בנושא החומרים בקליק אחד.


בשורה מעודדת נרשמה בשנת 2022 בענף הבנייה. התקן הישראלי לבנייה ירוקה אשר היה עד כה וולונטרי, הפך למחייב באמצעות התקנות לבנייה ירוקה. התקנות תכנסנה לתוקף בשתי פעימות, כשהראשונה מהן חלה כבר בימים אלו ונוגעת למבנים גדולים כמו בנייני מגורים רבי קומות, מבני משרדים ומסחר עם שטח העולה על 5,000 מ"ר, ומבני ציבור ששטחם עולה על 1,000 מ"ר. הפעימה הבאה תתרחש בחודש ספטמבר 2023 ובה יחויבו בבנייה ירוקה גם מבנים קטנים יותר.

הדרך לתקן עוברת בחומרים ירוקים

על פי מכון התקנים, אחד היתרונות המרכזיים של שימוש בחומרים ירוקים, הוא הקטנה משמעותית של 30% מסך צריכת האנרגיה של הבניין. יתרון נוסף הוא חיסכון רציני בצריכת מים שפירים. בשורה התחתונה, שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה יעלה את מחזור הפסולת בבניין, ישפר את איכות פנים הבניין, ובאופן כללי יגדיל את ערך הנכס באופן די אטרקטיבי.

המינימום הנדרש להגדרת בניין כ"בניין ירוק" הוא כוכב אחד (מתוך 5) בו ניתן לזכות לאחר צבירה מינימלית של 55 נקודות ב-9 תחומים השונים, אחד מהם הוא השימוש בחומרי בנייה ידידותיים לסביבה. זהו פרק חשוב בו ניתן לצבור עד 6 נקודות (6% ) מכלל הנקודות האפשרי בתקן (100 נקודות), לפי החלוקה הבאה:

•נקודות על שימוש בחומרים בעלי תו ירוק,

• 1.5 נקודות על שימוש בחומרים ומוצרים ממוחזרים,

• 0.5 נקודה על שימוש בחומרים מתוצרת מקומית;

• 0.5 נקודה על מיקור אחראי של חומרים, כלומר – רכישת חומרים רק מספקים בעלי תעודות לניהול סביבתי, בטיחותי וחברתי.

מפשטים את המורכבות של התקן באמצעות מחשבון הבנייה הירוקה

עם הפיכת התקן הירוק למחייב זיהינו את הצורך לסייע למתכננים, יזמים ולקבלנים להתמודד עם דרישות התקן בצורה קלה וידידותית. לכן בשנה האחרונה עמלנו בטמבור על פיתוח של "מחשבון בנייה ירוקה" – כלי ידידותי ונוח הפתוח לכולם באתר שלנו, שמטרתו לעזור להבין כיצד להגיע לניקוד הרצוי בתקן.
היתרון החשוב ביותר של המחשבון הוא שניתן להפיק בעזרתו ערכת "בנייה ירוקה" המכילה את התווים הירוקים והאסמכתאות הרלוונטיות למוצרים שנבחרו ועל פי הנדרש בתקן הבנייה הירוקה . מדובר בתהליך שעד כה הצריך מאנשי המקצוע ויועצי הבנייה הירוקה לשוטט באתרי החברות השונות, ולדלות בעצמם את האסמכתאות הרלוונטיות. חשוב לציין כי גם במקרים בהם היו קיימות, הן לא תמיד היו בתוקף.

בנוסף, ניתן להשתמש במחשבון בכדי לגלות כמה נקודות בנייה ירוקה יוסיפו מוצרי טמבור לפרויקט, ואז לקבל בקליק אחד חישוב חכם וסופי של הניקוד לאחר הבחירה בסך המוצרים הרלוונטיים.

בתהליך הפיתוח הקפדנו שהכלי יהיה פשוט לשימוש ככל שניתן ויספק את המידע הנחוץ לאנשי המקצוע להגיע בצורה קלה מונגשת היטב. ענף הבנייה עובר שינוי מהפכני וכל מי שלא יסתגל אליו יישאר מאחור. עם זאת, מדובר גם בהזדמנות לאמץ פרקטיקות חדשות ובריאות יותר לאוכלוסייה ולסביבה. 


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת