עיצוב חדר השינה – לישון טוב בלילה, לקום רעננים בבוקר

אנחנו מבלים שליש מהחיים שלנו בשינה, ואיכות השינה שלנו משפיעה רבות על הבריאות ועל חיי היומיום שלנו. אם תיישמו את הטיפים לעיצוב חדר השינה בכתבה הבאה, תוכלו להבטיח לעצמכם שינה עמוקה והתעוררות נעימה.

מי לא מכיר את תחושת העייפות אחרי שנת לילה לא מספקת? רוב האנשים סביבנו מתלוננים בקביעות על מחסור בשינה ועל תחושת עייפות במהלך היום. בהתחשב בסגנון החיים המודרני והמלחיץ שרובנו מנהלים, הבריאות הפיזית והמנטלית שלנו תלויה רבות בשנת לילה טובה. כדי שתוכלו לישון כמו שצריך, לקום רעננים ולתפקד היטב במהלך היום, כדאי לדאוג לחדר שינה באווירה נעימה, כזה שמאפשר לגוף לשקוע אל תוך שנת לילה עמוקה.

כדי לעזור לכם לעצב חדר שינה מושלם, שיאפשר שינה איכותית ובריאה, הכנו עבורכם את הכתבה הבאה.

גוון הקיר: רוקה | TA865
  • Incense 0267P
  • Graceful Green 0940P
מתוך פרויקט "חדר משלהם" - Sculla. צילום: נויה שילוני חביבי

צרו תחושה של יציבות ואיזון

כדי להצליח לשקוע בשינה עמוקה, חשוב לשמור על תחושה של יציבות ואיזון בחדר. מקמו את המיטה כשראש המיטה צמוד לקיר, הרחק ככל הניתן מפתחים כמו חלונות ודלתות. אם אין לכם ראש מיטה, תוכלו לבנות נישה מלוחות גבס ולהצמיד אליה את המיטה, כדי ליצור מעין ראש מיטה חלופי. מעבר לפן העיצובי, נישה כזאת יכולה לסייע גם בהפחתת הרעשים סביב המיטה. הלוח השקט של טמבור, לדוגמה, משמש כקיר אקוסטי, בשל רמת האיטום הגבוהה שלו. 

  • Bagira Panther 1526A

דאגו להחשכת החדר בשעת השינה

כדי ליצור אווירה נעימה לפני השינה, דאגו לתאורה רכה ומעומעמת, שתעזור לכם לעבור מחיי היומיום הסוערים לחיי הלילה הרגועים והשקטים.

ליד המיטה כדאי לדאוג למנורת לילה, כדי שתוכלו ליהנות מספר טוב לפני השינה, בלי שתצטרכו לקום לכבות את האור. רצוי לכסות את החלונות בווילונות כהים או להתקין תריסים, כדי שאור השמש לא יעיר אתכם בשעות המוקדמות של הבוקר.

  • Garland Green 0847A
עיצוב: רויטל רודצקי, צילום: ליאור טייטל

צבעים מרגיעים לשינה שלווה

אחת הדרכים הפשוטות ביותר להשיג אווירה רגועה ומתאימה לשינה בחדר היא על ידי שימוש בצבעים הנכונים.

כדי ליצור חלל ניטרלי ומאוזן, השתמשו בשילובי גוונים קרים וגם בגוונים חמים, בעיצוב חדר השינה שלכם.

גוונים רכים של סגול, כחול, ירוק או אפרסק הם צבעים שמתאימים במיוחד לצביעת חדר שינה

הוציאו את מכשירי החשמל מהחדר

שיהיה ברור, אנחנו מבינים את הכמיהה והאהבה שלכם לצפייה בטלוויזיה, את הצורך בדפדוף אחרון במיילים לפני השינה ואת הרצון שלכם להיות הכי מעודכנים בכל מה שקורה בעולם, אבל תאמינו לנו – המכשירים החשמליים הורסים לכם את השינה. אם אתם ממש חייבים טלוויזיה בחדר השינה, אתם יכולים להסתיר אותה בארון, אבל בכל הנוגע למחשבים ניידים ושלל הסמארטפונים והטאבלטים למיניהם – נסו להימנע משימוש בהם בחדר השינה שלכם.

השתמשו בריחות נעימים

כמו כמעט לכל החושים, גם לחוש הריח יש השפעה על השינה שלנו. מצעים נקיים ורעננים יכולים לסייע בהירדמות מהירה יותר ולהפוך את השינה לרגועה יותר. השתדלו לכבס את המצעים לפחות פעם בשבוע וכבסו אותם עם מרכך כביסה בניחוח נעים ולא משתלט. במקום שימוש במרכך רגיל, תוכלו לנסות להוסיף מעט מי ורדים. תכונות החיטוי והריח של מי הוורדים יעזרו לכם לשקוע בשינה עמוקה ושלווה.

סדר בחדר, שלווה בשינה

איכות השינה שלנו מושפעת משלל גורמים, ביניהם גם מאי-סדר בחדר. גם אם תדחפו את הבלאגן מתחת למיטה, הוא עדיין יחכה לכם שם, ואתם תדעו את זה. כדי ליצור בחדר אווירה נעימה ומרגיעה, סדרו ומיינו את הפריטים בחדר השינה שלכם. הוציאו מהחדר כל פריט לא הכרחי ונסו ליצור חלל נושם ומרווח ככל האפשר. לפני השינה דאגו לסגור את כל המגירות והארונות הפתוחים, כדי שתוכלו ליהנות מחדר שקט ללא הסחות דעת מיותרות.

  • Odessa 0129T

החלטתם לעשות את השינוי המבורך בחדר השינה שלכם ולהתחיל ליהנות משינה איכותית יותר? עכשיו הגיע הזמן גם להבין את משמעות הצבעים – קראו כאן את משמעות הצבעים ואיך להשתמש בהם בבית כדי להשיג את המראה המושלם

הוספה למועדפים

חלוקת המאמרים לנושאים תעשה לך סדר ותאפשר לך בהמשך לגשת אליהם בקלות

יצירת נושא חדש

בחירת נושא שירכז סביבו את המאמרים שהכי מעניינים אותך


ביטול

עוד רעיונות והשראה בצבע