fbpx

לבן על לבן – כך תבחרו את גוון הלבן המושלם לבית שלכם

לבן הוא לא רק סתם לבן, אלא קשת של גוונים, שיכולים להתאים לחללים שונים בבתים שונים. אם החלטתם לצבוע את הבית בלבן, כדי שתדעו איך לבחור את הגוון הכי מתאים - קבלו טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון.


אמרו עליו הכל, שהוא קלאסי, שהוא נייטרלי ושהוא יכול לגרום לחלל להרגיש גדול יותר. אבל לבן הוא לא סתם לבן – במניפת הצבעים של טמבור תוכלו למצוא 196 (!) גוונים שונים של הצבע הלבן. בחירה של לבן מוצלח יכולה לגרום לחדר חשוך וקטן להיראות נפלא, בעוד שחדר מרווח ומואר עלול להיראות קצת מסכן, אם תבחרו גוון פחות מתאים.

צבע לבן

למה לבן?

לבן הוא צבע קלאסי, הוא הבחירה הראשונה של רוב הישראלים בכל מה שקשור לצביעת הבית – ובהחלט יש לכך סיבות. לבן הוא צבע שמחזיר אור, ולכן יכול לעזור לחדר להיראות מואר הרבה יותר ממה שהוא באמת, ומהסיבה הזאת הוא גם גורם לחדרים קטנים להיראות גדולים יותר. 
לבן הוא צבע נייטרלי, וככזה, צבעים אחרים לא מתנגשים איתו, והוא רקע נהדר שמבליט פריטים בצבעים אחרים שנמצאים בחלל. כשהבסיס שלכם הוא לבן, תוכלו לצבוע קיר אחד בגוון בולט, אפילו שחור או אדום, בלי להפוך את החדר לקטן וצפוף. מכל הסיבות האלה, מאוד קל להצליח עם גוונים לבנים – אם אתם צובעים או משפצים בפעם הראשונה ואין לכם ניסיון, לבן כרקע לחללים השונים בבית הוא התחלה מצוינת.

גם ללבן יש אופי

חושבים שלבן הוא רק לבן? באופן מפתיע אולי, לבן הוא הרבה יותר מסתם לבן. יש המון סוגים של גוונים לבנים, ורק מספר קטן מאוד מביניהם הוא לבן שנחשב ‘נקי’. רוב הגוונים הלבנים מכילים גם נגיעה של גוון אחר (כמו ורוד, ירוק, אפור או צבע אחר), מה שיוצר את הגוון המיוחד של אותו לבן. לבתים שונים ולחללים שונים יתאימו גוונים אחרים של לבן: לרוב, לבנים עם נגיעות של גוונים קרים כמו אפור או ירוק יתאימו לחללים מודרניים, מרווחים ומוארים. הגוונים Ash White ו-Mirage ממניפת טמבור הם גוונים מוצלחים לחללים המעוצבים בסגנון מודרני או אורבני. לבנים עם נגיעות של גוונים חמים כמו חום מוקה, אדום או צהבהב יתאימו במיוחד לבתים עם אופי כפרי או בחללים קטנים וסגורים יותר, כמו חדרי כניסה או חדרי שינה. לבן Snow White או Mobe Pearl של טמבור הם בחירה מצוינת לחלל בסגנון כפרי. הגוון Hush White הוא הגוון האהוב ביותר על הישראלים, הוא גוון נייטרלי ונעים שמשתלב טוב גם בחללים חמים וגם בחללים קרים. 

צבע לבן

לא בוחרים לפני שמנסים

זה כנראה הטיפ הכי חשוב שאנחנו יכולים לתת לכם. לא משנה כמה תחשבו על הגוונים, הנגיעות והחדרים שאתם רוצים לצבוע. אם לא תנסו, לא באמת תדעו. אל תסמכו על מניפת הצבעים, מכיוון שהגוון ייראה שונה בחדרים שונים, בתאורה שונה ועם רהיטים שונים. בחרו עד 3 גוונים שאתם אוהבים במיוחד ונסו אותם בחלל אותו אתם רוצים לצבוע. אפשר לצבוע על חתיכת קרטון גדולה, אבל עדיף לצבוע ריבוע גדול ישירות על הקיר, כדי שתוכלו להתרשם בצורה הטובה ביותר מהגוון. בדקו את ההתאמה של הגוון בשעות שונות של היום והשוו את הגוונים השונים וההתאמה שלהם לריצוף, לרהיטים ולתאורה בחדר. אל תתעצלו ואל תוותרו על השלב הזה! ייקח לכם הרבה יותר זמן (וכסף) לצבוע מחדש את כל החדר, אם אחרי בחירת הגוון תגלו שהוא לא באמת מתאים לחלל.

בחרו את הגימור הנכון

לגוונים השונים של הלבן אין השפעה גדולה על רמת האור או החושך בחדר, ורוב גווני הלבן נעים סביב טווח של 85%-80% החזרה של אור. לגימור של הצבע, לעומת זאת, יש בהחלט השפעה על הנראות הסופית של החלל – בעוד שצבעים עם גימור מט נוטים להחזיר מעט אור, צבעים עם ברק גבוה יותר יחזירו יותר אור. לכן אם אתם צובעים חלל חשוך, בלי הרבה אור טבעי, כדאי לבחור בצבע עם גימור מבריק. גימור מט ייראה טוב יותר על קירות עם פגמים או כרקע למשטחים בולטים, כמו השיש במטבח, למשל.

צבע לבן

לבן גם בחוץ

ומה שטוב לתוך הבית, טוב גם לקירות החיצוניים. אחרי שהתנסינו בשלל גוונים, בשנים האחרונות קיימת מגמת חזרה לקירות החוץ הלבנים הקלאסיים, בין אם מדובר בבתים בסגנון מודרני או בסגנון כפרי. בית לבן תמיד יבלוט על רקע סביבת החוץ הצבעונית, והוא משדר תחושה של ניקיון ושקט. כדי ליהנות גם מגוון לבן מוצלח במיוחד וגם מצבע נוח לשימוש ועמיד בפני האקלים הישראלי, בחרו בשליכט האקרילי של טמבור בגוון החדש והלבן במיוחד. כדי להוסיף קצת צבע ועדיין ליהנות מבסיס לבן, תוכלו לצבוע את הקירות בשליכט לבן ואת דלת הכניסה בצבע צבעוני ושמח.

עשינו לכם חשק ללבן, אבל אתם לא בטוחים איזה צבע יתאים לסלון שלכם? מוזמנים לייעוץ בצבע לקבלת טיפים במגוון דרכים


ההזמנה נקלטה בהצלחה!

כניסה למערכת